lampor i mörkret

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

lampor i mörkret

Post by peter jonsson »

Sportaffären XXL i Sisjön säljer en lampa på 900 lumen för 499 kr. Det håller ca 2 timmar på
en laddning. Detta är ett kanonköp för er som kommer att cykla ute i vinter mörkret.
Provade lampan i går på onsdagspasset och den var jättebra för det priset.

//Peter
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: lampor i mörkret

Post by martin linde »

FYI
Det är samma lampa som satt på mitt styre under Jotunheimen.
Mina dock köpta från Dealextreme. Båda batteripackarna gav upp, men den nya packen jag köpte verkar vara förbättrad.
Mycket ljus för lite pengar (motsvarande lampa från Lupine går på flera tusen...) Men som sagt, det är en liten chansning...

/Martin
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: lampor i mörkret

Post by olof »

Tjena!

Det var en fröjd igår när vi körde. Vi fem lyste upp hela kullavik. I synnerhet CG´s pannlampa. Jag kan rekommender detta köp, har själv en lampa av samma märke men en modell större. Det är viktigt att vi syns när vi är ute och kör i mörkret, har man ingen lampa med på cykeln får man stanna hemma // Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Pelle
Posts: 52
Joined: 2008-06-03 12:25
Fornamn: Per
Efternamn: Hultin

Re: lampor i mörkret

Post by Pelle »

Jag kan tipsa om en lampa för den som tycker att 700:- och uppåt är för dyrt. Jag köpte en pannlampa på JULA som just nu är nedsatt till 199 spänn (normalpris 299).
Jag har inget att jämföra med men jag tycker den lyser enormt bra. Det är en LED-lampa på 3W med separat batteripack (4st AA-batterier).
Du hittar den här http://www.jula.se/pannlampa-957119

Kör lugnt och upplyst i höstmörkret.

/Pelle
Robert A

Re: lampor i mörkret

Post by Robert A »

Ser ut som den jag köpte förra året på Jula. Kannon lampa för de pengarna, kört en del skidor med den, men inte cykel. Tyckte det blev för bökigt att montera den på hjälmen. Kabeln från batteripacken är/var lite för kort. Kanske har den gjorts längre än på den jag har. Du får gärna berätta hur du har fäst lampan på hjälmen eller cykel.

Gick lös på xxl lampan när de reade den och den lyser snäppet bättre (styrmonterad). Men å andra sidan så upplever jag att batteri tiden är lite längre på pannlampan. Lätt ha med sig extra batterier dessutom.
Tror att ett extra batteripack till xxl lampan nästan kostar lika mycket som lampan gjorde, så det blev inget med det.

Robert A
Post Reply