Hisingen Runt 2012

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Ville egentligen inte tjöta vidare i detta ämne men är nödd att klarlägga ett par saker. Daniel, jag förstår i princip vad du skriver men här har du tagit fel på "äpplen och päron"!
1/ Det var bestämt att vi körde vidare vid mekaniska problem då det fanns gäng bakom man kunde hänga på
2/ För min personliga del är det fullständigt ointressant vad det står för tid bakom mitt namn på Hisingen Runt 2012
3/ Det som däremot är/var intressant är att jag ville få en ordentlig tempohöjare och det får jag allra bäst på "träningstävlingar"
4/ Detta fick jag dels då jag var med och tog mina förningar i en fin fart med SUB 8.30-gruppen fram till dryga 5 mil då jag punkade och dels då gänget jag hängde på körde hyfsat snabbt (dock inte så disciplinerat och med stort kunnande som Lygnarna). Jag tömde mej rejält och kom in på en cyklad tid av 4 tim 2 min vilket var typ 5 minuter långsammare är mina polare i SUB 8.30-gänget.
5/ Jag lärde mig också att jag måste dricka ännu mer än de 2,5 liter jag drack idag, på agendan står inköp av 4 st 1-litersflaskor

SUMMERING: Bra träning - Härligt väder - Nu har jag punkterat färdigt så jag slipper att råka ut för det på Vättern!

Keep up the good spirit och stå på med träningen på ett trafiksäkert sätt!

Lars-Inge Kjörnsberg
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Mats Sarapik »

LI:
Berätta gärna var du hittar enlitersflaskor. Jag letade runt lite förra våren utan att lyckas.

/Mats
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
Pavo J

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Pavo J »

Är också på jakt efter 1 liters flaskor, kan väl sträcka mig till 0,9.

/Pavo
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Hisingen Runt 2012

Post by fabbev »

Hej.
Jag har medvetet väntat med att skriva på denna tråd då jag har en förmåga att sticka ut hakan lite för tidigt ibland. Men efter att ha läst alla inlägg vill jag bara tillägga följande.
Jag hade förmånen att få cykla med detta härliga SUB 8:30 gänget. Vilka goa killar och vilken fin sammanhållning. De pratade ihop sig under hela turen, tog föringar, gick ner på rulle, uppmuntrande kommentarer, etc.etc. Jag anser att huvudmålet för gruppcykling under ett motionslopp är att få med den tänkta "huvudgruppen" in i mål samtidigt. Att sedan några som inte var med i SUB 8:30 gänget, att någon fick tekniska problem etc. inte kom med runt i "huvudgruppen" anser jag inte som ett misslyckande. Tvärtom! Nya beslut fick tas för att uppnå målet. Att komma runt banan för "huvudgruppen" med förminskat manskap. Det gjorde Ni alla skitbra. Och det är väl självklart att de starkare skall bistå de svagare med hjälp när det behövs. Antingen med upphämtning eller något lägre fart för återhämtning, för att sedan kunna öka igen.
Bra jobbat och sträck på Er.
FORZA LYGNARE
Fabbe
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Benny »

Hej.
Tack för en kanonrunda i sub 10. =D> =D>
Vädret -Benen-Humöret-Sällskapet m.m
kunde inte kännas bättre \:D/
Saknade dig Daniel ,både Hisingen runt,
och Jubileumsloppet.
B.H.//
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Eddy »

Hej!

Håller med Benny, en kanooon runda i trevligt sällskap och vi saknade dig Daniel :-D .

Det var inte minst roligt när vi kom imål och ett helt gäng tackade oss för en fantastisk tur :-D .
Några av dem hade legat bakom oss i sub 10 alla 15 milen.. Måste säga att jag blev glatt överraskad..

//E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Hisingen Runt 2012

Post by molsson »

Efter att ha läst era glada utrop efter loppet blir jag ändå mer besviken på att man inte kan räkna in mer än 50 km i Göteborgsklassikern. Jag har nu tagit min första etapp på denna med 42 av 50 km som tempolopp. Saknade draghjälpen så det var tur att det var kort.

Nu blir det Vänern runt och sedan dax att lära sig att simma i grupp, kan man ligga på rulle då tro eller hugga tag i benet på den som simmar förbi.

/Magnus
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: Hisingen Runt 2012

Post by niclas_y »

Hej på er

Berätta gärna var längs banan ni tycker att skyltningen var dålig, så att den kan förbättras till nästa år.

Ang. 1 literflaskor:
http://www.bike-discount.de/shop/k1249/ ... weiss.html
Leverans sker i princip alltid hem till dörren inom en vecka.
Passa på att köpa lite kedjor och däck samtidigt så är frakten intjänad.

Jag har dålig erfarenhet av att köpa från Cyclecomponents månaden innan VR, brukar vara lååång leveranstid.

/N
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Mats Sarapik »

Enlitersflaska
http://www.xxl.se/halsokost/tillbehor/v ... er-1023301

Jag var väldigt osäker på vart jag skulle ta vägen när man korsade gamla E6 på väg mot Diseröd.
JAg vet inte om det var dåligt skyltat eller trött cyklist. Men det kändes väldigt öde just där.
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Hisingen Runt 2012

Post by olof »

Tjena.

Del 1 är nu avklarad, simning och löpning återstår.

Jag tror inte att de är någon klungsimning men vi kanske skall fixa till en. Jag rullade runt mina fem mil på en mountainbike, tanken var min gamla fina racer från 70 talet men så blev det icke. Jag fick en tid på 1 tim och 40 min på mina fem mil. Det var ett härligt slit....ensam cykling i fem mil vilket var självvalt. Det fanns ingen att ta rygg på.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Hisingen Runt 2012

Post by T.F »

tack alla ni goa duktiga cyklister i LV,ett speciellt tack till fantastiske Pavo för fint omnämnande!..för en fin färd runt Hisingen i söndags,ville för egen del känna lite på var man står efter ett års cykling,jotack nöjd med svaret,o wannabee?YES,YES!denna dag!!det står jag för,har nog aldrig haft så roligt på en cyklingsrutt..vi som låg bakom SUB 8.30gänget respekterade fullt deras intention o satsning inför VR,sen när L-I pyspunkade så var vi några som glidit med i 5mil att vi får nog dra ett strå till stacken o hjälpa till innan `de`skäller på oss i klungan därbak,`de`hade nämligen kört typ belgiskt ensamma därframme tills dess. så i backarna därborta smög några av oss andra fram för att kolla om vi fick vara med..jodå,så vi blev ett härligt gäng Lygnare(o en i rödsvarta byxor väldigt stark åkare)som hjälptes åt att dra de återstående 10milen,bakom oss så låg en klunga flåsande o kämpade för att hänga med i tempot,så med stor glädje kom vi i mål tillsammans i stort sett allihop! =D> ursäkta att jag inte frågade rakt ut om jag fick vara med därframme,men då jag inte är med i officiella SUB 8.30gänget o det sprack upp lite så..ja.ja -idag har jag legat inne för operation av min tumme,tog hela dj-v dan..å imorrn bitti e de ombandagering o så börjar träningen för att få upp rörligheten i den,vågar nog inte säga till läkarn att cykling pågår [-X så får för säkerhets skull hålla mig still åtminstone till helgen.. :-$ Tack alla än en gång o tack vädret! T.F
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Hisingen Runt 2012

Post by mikebike »

Hej Venner! 8-)
Hisingen Runt är INGEN tävling! Men tider har nu publicerats på Hisingsrundans egna hemsida.
Bästa tid Klaus Esser Lygnens Venner (Sub 7.30)tillsammans med Fredrik Halldin(?)på 3.36.20! Nr 2-Mikke Jönson Team Cykelcity-3.36.23
Nr 3-Joakim Bolteus Team CykelCity-3.36.24, Nr 4-Mikael Jansson & Nicklas Rönnefall båda Lygnens Venner(Sub 7.30)-3.36.25(!)
Nr 5-Markus Larsson (?) 3.36.26, Nr 6 Jimmy Rönn Team Cykelcity-3.36.27 + ca 16 starka cyklister till på nästan samma tid,
(inkl 1 tjej Camilla Larsson 3.36.29) Yihaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Snittet blir således nästan exakt 40/tim. hmmm............ :-D
mikebike
Ps
(Flåt om jag/vi verkar lite egotrippade, men det e vi inte, utan bara skitglada. :lol:
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Mikael Virtanen »

Det. Är. Ju. Helt. Grymt. Fantastiskt.
Vilka cyklister vi har i vår lilla klubb.
Grattis!
Mikael
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Mats Sarapik »

niclas_y wrote:Berätta gärna var längs banan ni tycker att skyltningen var dålig, så att den kan förbättras till nästa år.
Jag ser ingenstans på kartorna var depåerna ligger. Och läser man texten står det bara att det är tre st på långa banan.
Den första var iofs ingen överraskning, men de andra två dök bara upp (den tredje mycket välkommen).

/Mats
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
Pavo J

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Pavo J »

Det var dåligt skyltat precis i början, det saknades även flaggvakter. Det var nog många som körde fel, vi höll på att göra det.
Det var även några rejäla hinder på vägen precis i början, betongklumpar.
Annars var det bra med skyltar och flaggvakter.

/Pavo
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Hisingen Runt 2012

Post by martin linde »

Precis som Pavo skriver var det mycket oklart hur vi skulle cykla aldeles efter start. Var det överhuvudtaget meningen att vi skulle ut höger på villagatan med betongklumparna, eller skulle vi tagit vänster-höger och ut på Björlandavägen ? Detta hade varit mer naturligt.
När man väl förstod att vi skulle upp genom villakvarteren och genom Hisingsparken föll ju saker på plats, åtmindstånde för en hisingsbo, men det finns ju andra...
I övrigt tycker jag "tändsticksaskarna" (ja, på lite håll ser dom ut så - solstickan) stod där dom skulle.

Martin
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Mats Sarapik »

På kartan (https://www.dropbox.com/s/jee0xgw3vkmjcvt/50kmpilar.png) ser det mer ut som Björlandavägen.
Jag minns det som att vi svängde mycket mer av som framgår på kartan
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Hisingen Runt 2012

Post by martin linde »

Omöjligt att på den kartan avgöra om vi kör ut Björlandavägen eller paralellgatan med betongklumpar.

/M
farbman

Re: Hisingen Runt 2012

Post by farbman »

Mats Sarapik wrote: Jag var väldigt osäker på vart jag skulle ta vägen när man korsade gamla E6 på väg mot Diseröd.
JAg vet inte om det var dåligt skyltat eller trött cyklist. Men det kändes väldigt öde just där.
Jag kände precis samma sak där.
Post Reply