Hisingen Runt 2012

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
farbman

Re: Hisingen Runt 2012

Post by farbman »

Anmäld 15 mil.
Skall köra VR i år men är inte med i någon subträning så vi blir nog några som skall köra hisingen runt lite lugnare oxå.
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Hans Carlberg »

Anmäld!
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Jörgen P

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Jörgen P »

Ride on
Niclas

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Niclas »

Under Hisingen runt har jag hyrt ett litet bord där jag kommer ha försäljning och visning av Ennellos styrstammar. Välkomna förbi efter loppet för att kolla in alla modeller!
Niclas
Sören

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Sören »

Hej
Får tyvärr hoppa Hisingen runt! Inflammerad hälsena. Har fått en kur som jag får låta verka
Så skulle det gå får gärna någon överta min plats
/Sören
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Nedanstående gäller för alla i vår SUB 8.30-grupp,
I övermorgon söndag 20 maj är det dags för nästa träningstävling i uppbyggnaden mot Vättern-rundan. Efter diverse avhopp pga. skador, förkylningar och sociala åtaganden av högre dignitet är vi 8 man som kommer att köra:
1/ Lars-Inge K
2/ Pavo J
3/ Martin B
4/ Martin L
5/ Kalle H
6/ Peter J
7/ Andreas H
8/ Jörgen P

Efter den gemensamma SUB-träningen med CK Bure igår 17/5 tog vi en härlig fika på mitt favoritfik Åsa Hembageri. Här drog vi gemensamt upp riktlinjerna inför Hisingen och vi bestämde följande:
1/ Alla vill att det skall bli en ordentlig genomkörare med så hög fart som möjligt, så att man är rejält tagen vid målgång. Vi skall helt enkelt tävla oss i form som proffsen. Hur? Se nedan!
2/ Vi 8 kör en egen klunga, ingen annan skall vara med i vår kedja då vi skall lära känna varandra utan och innan på cykeln. (Det är 30 Lygnare som startar i vår startgrupp 8.32).
3/ Vi kör på ett led och skiftar när förste man tycker han har gjort sitt, vilket kan innebära förningar från 5 sek upp mot ett par minuter.
4/ Vi skiftar till höger eller vänster beroende på vinden.
5/ Vi startar relativt lugnt och håller ihop gänget de första milen upp till Kungälv.
6/ Efter Kungälv försöker vi om vädret tillåter det skruva upp tempot.
7/ Vi håller ihop gänget över alla uppförsbackar.
8/ De sista 3-4 milen står vi på allt vad vi har – UTAN ATT ÄVENTYRA SÄKERHETEN!
9/ Övrigt? Ni som var med på Åsa Hembageri igår lägg på det som jag har missat!

VI STARTAR 8.32 OCH STRAX EFTER 8.00 TRÄFFAS VI I SUB 8.30-GRUPPEN VID STARTEN OCH SNACKAR IGENOM DE SISTA DETALJERNA KRING UPPLÄGGET PÅ HISINGEN RUNT!

Det blir kanonfint cykelväder på söndag!
Så här säger YR.no:
12 grader vid start och 20 grader kl. 12.00. Sol och lite moln och bäst av allt 2-3 m/s från sydöst!
Så här säger SMHI:
12 grader vid start och 17 grader kl. 14.00. Sol och lite moln. 3 m/s från sydöst eller syd (5 m/s i byarna)
Håller detta kommer jag själv att starta i korta cykelbrallor och cykeltröja plus armvärmare - med andra ord nästan exakt som det skall vara när man cyklar racer!

Lägg benen i högläge, putsa upp hojen och ladda batterierna till en ordentlig genomkörare på söndag 20/5 kl. 8.32 vid Toleredskolan!

Eftersom en del av er inte läser mail och andra inte läser Lygnens hemsida har jag skickat detta på mail också.

Mvh/ Lars-Inge Kjörnsberg
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Kort rapport från Hisingen Runt. Härligt väder med minimal vind och upp mot 20 graders värme på slutet. Vår SUB 8.30-grupp genomförde en ordentlig genomkörare med mycket fint resultat. Tyvärr var jag tvungen att lämna gänget efter dryga 5 mil då jag åkte på en punktering. Dit hade vi i alla fall 36,7 km/h i snitt trots krånglig start och trixig bana i början - mkt bra!

Ni andra som var med i gänget i mål kan väl lägga till vad som hände de sista 9 milen! Själv landade jag på 4 tim 2 min i cyklad tid (36,2 km i snitt) efter att ha hängt på ett senare startande gäng.

Nästa söndag är det dags för hårdkörning på Kexrundan med start från Kungälv 08.30 - till stora delar faktiskt samma bana som idag. Härligt med Rock'n Roll-cykling nästa söndag också!

Vi syns på cykeln!

Lars-Inge Kjörnsberg
Pavo J

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Pavo J »

Vilken kanondag det blev, äntligen så kom värmen. Inte nog med det, nästan ingen vind, helt enkelt perfekt cykelväder. Tyckte vi körde riktigt bra de första fem milen, vi höll vårat led. Efter din punka L-I så blev det mer kuperat och fler starka kom fram och drog. Det blev belgisk nästan hela vägen med en lång svans efter. Vi fick lite mer problem med kedjehopp mm, blev tyvärr några som droppade av. Fick själv lite problem med magknip men det släppte snart, denna jäkla gel. Vi som kom in först hade en totaltid på 3,57.
Riktigt bra kört alla 8,30 gubbar och naturligtvis ni andra (Peter, Fabbe och ni från öarna som jag inte kan namnen på).
Tack alla för en KANONRUNDA =D> =D>

/Pavo
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Hisingen Runt 2012

Post by dlridings »

Kanonrunda? Ni övergav ledaren och betraktar det som en kanonrunda? Sheeshhh ... Det är ett djävla motionslopp.

Ni har gått överstyr. Hej då!
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Hisingen Runt 2012

Post by mikebike »

Yippie, vad glad jag är!
Äntligen kunde jag hänga på förstaklungan
från start ända in i mål!
Riktigt kul att vi var en liten trio från Sub 7.30
som fixade detta. TitanKlaus, Nicklas och undertecknad.
Bra med krafter kvar i slutet. Lite farlig sluttamp
med rondeller och några tvära svängar!
Snitt på strax under 40 km/tim. Ca 3.36/37.
O tänk! Vi hade till och med tur med vädret!
När hände det sist på HR.
Bra jobbat alla andra Lygnare.
Nöjd mikebike
Pavo J

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Pavo J »

Kanonrunda därför att det var helt underbart cykelväder, mycket bra träningspass, trevliga och disciplinära cyklister. Om någon fick haveri hade vi alla bestämt att vi inte väntar. Vi hade väldigt trevligt efter målgång. Med detta sagt så anser jag att det var en KANONRUNDA.
PS Glömde dig förut Thomas F, mycket bra kört. (Öborna lika med Anders och Magnus).
Om ni i SUB 10 blir trötta, skicka fram Thomas.

/Pavo
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Hisingen Runt 2012

Post by dlridings »

Tävlingscyklister, proffs, väntar in de som har mekaniska problem. Men de gör inte motionärer (wannabees)?

Är det så att ni ska komma före alla andra (vinna) eller ska nå det målet ni har uppsatt?

Är det lättare att nå målet med en mindre?

Det var rätt festligt att var funktionär och se samlade lag ... och avhängda Lygnare.
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Hisingen Runt 2012

Post by peter jonsson »

Jag tycker också detta var en fin runda änligen har Hck fått till en bra bana nu väntar man bara på att dom ska lära sig skylta också. Vi hade väl bara kört 500 meter när man inte visste om man skulle till höger eller vänster. Jag tycker även det var lite tveksamt skyltat utefter banan, en del flaggvakter som inte
visste sin uppgift och andra som skötte sig exemplariskt. Jag hände med vår klunga i ca 6 mil innan jag drog mig bakåt och vid andra depån gick gummibandet
när jag tvekade om jag skulle fylla på vatten eller inte. Sedan blev det lite soloåkning innan det kom grupper att åka med. Vid Säve hördes en bekant röst bakifrån som tillhörde Lars-inge och sedan var det bara att åka med det tåget till mål.

//Peter
Ps tack Fabbe jag säger som Maradona det var guds hand som hjälpte mig uppför backen.
knotan

Re: Hisingen Runt 2012

Post by knotan »

Min bästa Hisingen runt hittills till skillnad från förra årets bedrövliga runda så var årets runda perfekt vädermässigt. Startade i första gruppen och allt kändes bra förutom lite tävlingsnervositet, hade inga problem att hänga med, men efter 7-8 mil fick jag lite problem i en backe och orkade inte köra ikapp dom andra så det var bara att släppa dom, cykla själv någon kilometer sen kom en annan som också hade släppt så vi körde en stund, efter ytterligare några kilometrar såg vi att det kom en klunga på cirka femton gubbar så vi vänta in dom och var med dom i deras belgiska klunga, vi hade sen en liten vurpa med två cyklister i en uppförsbacke så då hade vi ett litet avbrott på några minuter där jag och Patrik A cykla vidare i lugn takt och vänta att dom andra skulle komma tillbaka, när dom väl kom tillbaka så hade min kropp vaknat helt och jag var med och drog enda in i mål, dom sista 1-2 milen var vi nog bara 6-7st som drog in i mål. Är rätt nöjd med dagen fast jag var tvungen att släppa första klungan :-D
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Hisingen Runt 2012

Post by Mats Sarapik »

Men sicken trist inställning du har Daniel!

Om det ingår i planen att lämna folk med maskinbekymmer måste det väl ändå vara upp till gruppen att göra det.
Frågade du alla ensamcyklande Lygnare om de var avhängda eller om de körde solo av eget val?
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

sub10

Post by Henrik Erdalen »

Tack för en fin tur med sub10-gruppen idag.

Såhär ser dagen ut på min GPS:
Tid: 4:25
Färdtid: 4:18
Medelfart: 32,4 km/h
Rullsnitt: 33,4 km/h

Henrik
Med vänliga hälsningar
Henrik
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Hisingen Runt 2012

Post by olof »

SUB 10 gänget.

Mycket bra kört.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
ash

Re: Hisingen Runt 2012

Post by ash »

Vad är problemet Daniel, varför så bitter på allt och alla
Nu får du lugna dig !


Grattis till alla som körde Loppet idag, många fina prestationer och sj. lite avis att jag missade det iår med kanonväder och allt.


/A
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Hisingen Runt 2012

Post by KalleH »

Kanon från början till slut. Fantastiskt kört alla Lygnare. Faktum är Daniel att det var bestämt från början att vi skulle fortsätta om någon fick problem så der var nog ok med L-I.
Fin bana och fantastiskt väder.
Grattis alla.
Kalle H
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Hisingen Runt 2012

Post by martin linde »

Instämmer !
Härligt kört av alla, även om undertecknad fick åka en del snålskjuts bak i ledet.
Tack för en härlig dag.

Speciellt tack till Fabbe som pacade upp mig till 7.30 klungan efter Spekeröds backen, du räddade kvar mig i klungan...
dlridings wrote:Tävlingscyklister, proffs, väntar in de som har mekaniska problem. Men de gör inte motionärer (wannabees)?
Tävlingscyklister och proffs har oftast följebilar med mekaniker som fixar ditt tekniska problem på ett par sekunder - går an att vänta in då...

Mvh Martin
Post Reply