Snipen lille baklänges 2006-09-20 17:30

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
Johan N

Snipen lille baklänges 2006-09-20 17:30

Post by Johan N »

Onsdag 2006-09-20 kl 17:30

Start som vanligt i Slottsskogen.

Ett pass:
Snipen lille, 43 km, Lugnt/Teknik

Ansvarig: ?
Reserv: ?

http://www.lvg.nu/kartor/snipen_lille.htm
Obs ! rundan körs baklänges mot vad som är markerat på karatan

Info från Passansvarig:
Teknik-övningarna kommer att förklaras antingen här eller senast vid start av passansvarig.
Last edited by Johan N on 2006-09-21 22:32, edited 2 times in total.
Malin

Post by Malin »

Hej!

Undrar om det finns möjlighet att ha starttid kl 18:00? Jag vet inte om det är en överenskommen starttid "som alltid har varit" för isåfall skall jag inte ifrågasätta denna utan inordnar mig i ledet ...

Malin
putte

Post by putte »

Det är bara i början och i slutet av säsongen som vi har valt att tidigarelägga starttiden med en halvtimma pga tiden som det är ljust på kvällen. :idea:
Det kunde säkert att ha gått att ha kvar 18:00 som starttid, men då har vi inte någon extratid för ev. punkor eller strul.
Då kan vi få åka tillbaka i mörker-inte så bra. :shock:

I allt så handlar det om en handfull rundor.

Hoppas att du har förståelse för detta.

Alternativet hade varit att inte ha några kvällsträningar alls.

/Putte
Malin

Post by Malin »

Har stor förståelse för tid och beklagar bara att solen försvinner så fort, jag vill inte riktigt erkänna höstens intåg...
Det är dessutom bara bra för mig att behöva lämna jobbet i tid :D
Malin
thomas jansson

Post by thomas jansson »

Fem cyklister dök upp för detta kvällspass.
Fyra cowboys och en amazon (Malin). Men det blev ingen cowboy
cykling utan vi var väl samlade hela rundan.
Ett varierat pass med lite tempoliknande körning mellan Snipen
och Lindome, några snack avsnitt o.s.v
1,5 timme, snitt 30,5 (tempoavsnittet ca 37) gott med kvällsyre
lättare skymning och lugna bilister.
Hasse har spetsat formen lagom till jul, a Christmas star. Är tyvärr
själv bekant med ett sådant årsschema, efter jul dyker man.
Lycka till på Lidingö-loppet, Malin.

Hoppas att styrelsen får med lite kvällspass till nästa års kalender.
För något år sedan var ju vära kvällspass väldigt välbesökta !!
:shock:
Malin

Post by Malin »

Tack Thomas för hälsningen!

Lite återkoppling:
Kan efter genomfört Lidingölopp konstatera att det är skillnad på att springa och att cykla, vilket kanske inte är en nyhet för någon annan :D
Målet var att slå min förra tid på 3.01 h men självförtroendet sviktade rejält när jag insåg hur varm dagen skulle bli samt att fokus inte direkt har legat på löpträning....men 10 ggr de senaste 5 månaderna är ochså träning och jag har ju klarat en hyfsad prestation och varit uttorkad förr :D så...kommer iväg bra men blir fälld efter 3,5 km...det gör ont och i sjuktältet konstaterar de att jag troligen har en spricka på ett revben, skrapsår m.m och naturligtvis rekommenderar de att jag inte skall springa mer men....hittills har jag inte brutit något lopp jag varit anmäld till dessutom är det bara 2,5 h löpning till mål om man sätter lite fart...så med lite support under vägen i form av glada tillrop (hur viktigt är inte detta? både ifrån medlöpande och publik) och dagdrömmeri lyckades jag ta mig i mål på 2.56 och fick en hyfsad placering.....

Det blir ingen onsdagsträning för mig men hoppas återkomma på lördagens träning speciellt om vädret är så fantastiskt som det är nu...och jag kan gå ordentligt igen....för det är uppenbarligen skillnad på att cykla och att springa.... :D

Malin
Post Reply