Mjörn Runt 2012

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Benny »

Hej.
Det blev en anorlunda Mjörn runt i år.Jag körde bara 6 milaren på grund av min hälsena som inte vill bli bra.
Som Mikael sa var vi några som tappade vi gruppen vid ingared med följd att även jag blev singel fram till floda
då C-G kom.Vi körde ihop halvägs till Gråbo men C-G kände sig inte bra drog vidare.Körde ikapp en ny parhäst
som delade förningarna fram till Brobacken,där blev jag singel igen fram till målgång.
Vid målgång blev jag hyllad som en stjärna FÖRSTA 6 MILAREN I MÅL skrek folk \:D/
Blev intervjuvad fram tills frågan ,har du verkligen startat 09.30 NEJ jag startade ca:09.10
då blev jag SINGEL IGEN :-o #-o
Det var endo roligt att vara stjärna några minuter \:D/
Min tid Ca 1.57
B.H.//
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Claes-Göran Andersson »

Mikael

Håller med att vi borde få ihop en Lygnarklunga på dessa lopp. Vi är för få som anmäler oss och skall vi få till klungkörning måste vi hitta ett gemensamt mål för tiden vi skall prestera. I går fanns skäl varför det blev få deltagare med det usla vädret. Med starttid 09.09 var vi sista större grupp som det verkar, jag blev bara omkörd av två cyklister upp till Brobacka.

Jag hade en riktigt dålig dag igår fanns ingen kraft i kroppen. Gillade inte den röriga klungkörning i det våta underlaget som det blev ner mot Norsesund. Tappade hela tiden i den ryckiga fart det blev, satt längst bak i gummisnodden och la ner efter järnvägsunderfarten. Körde med Benny som jag kom ifatt ned till Tollered. Benny skulle köra 60 km vilket jag också gjorde när jag kände hur kroppen fungerade. Det var inget alternativ att slita upp till Sollebrunn och sedan in i motvinden mot Alingsås. Det blev 1.58 kom nästan ifatt Benny på platten men tappade så fort det gick uppför.

För att få ordning på detta måste vi göra som jag normalt gör att man bryr sig inte om rusningen i början och formerar en Lygnarklunga bakom. Så småningom drar vi förbi många som varit med i rusningen och vill de åka med får de gå in bakom. Redan från början var jag 100 meter efter och slet mig ifatt.
Med den cykling som det blev igår kommer alla in till mål i spridda skurar = det går alldeles för fort i början det behövs ett lugnare upplägg om alla skall komma med.

Om man jämför med förra året där vi tog det lugnt upp till tappen och där signalerade jag tvåpar sedan körde vi organiserat ner till Hemsjö. Lite olika fart upp till Råbockekullen och återsamling i Tollered sedan jämn cykling.
Vi gjorde precis på samma sätt i Sexdrega där alla jagade "eliten" i några km innan flera insåg att detta går för fort. Då kom mina två fingrar upp i luften och vi blev 10 man som körde väldigt bra hela loppet.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Mjörn Runt 2012

Post by molsson »

Vi får hoppas på bättre tur i Sexdrega, jag har inte anmält mig men som jag minns det gick det bra att efteranmäla då det var masstart, stämmer detta.
/Magnus
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Mjörn Runt 2012

Post by olof »

Tjena

Jag hade gladeligen hängt med tilll "Sexdrega", det var ett fint lopp med massstart och många lygnare förra året. Tyvärr kolliderar det med Lidingloppet. Vilket jag skall delatag i.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Lasse Moberg

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Lasse Moberg »

Jag va inne häromdagen o kollade de loppet i sexdrega o jag fattade de som att sista anmälan är 23/9

Lasse
Lasse Moberg

De Ronde van Sexdrega

Post by Lasse Moberg »

Jag har tänkt att anmäla mej till loppet i sexdrega är det några fler från klubben som ska dit o cykla?


Lasse
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Henrik Erdalen »

Jag planerar att cykla Sexdrega. Kan inte missa en tävling i en ort med ett så spännande namn.
Med vänliga hälsningar
Henrik
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Mjörn Runt 2012

Post by isb68 »

Kommer också till Sexdrega.
Körde förra året och det var ett riktigt bra lopp.

/Örjan I.
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Mats Sarapik »

Lasse:
"Anmälan går ut den 23 september kl 23:59. Det går bra att anmäla sig efter men då tillkommer en avgift på 50 kr."

Så man kan lugnt invänta väder o vind
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Claes-Göran Andersson »

Stänger diskussionen om Sexdrega här! Skriv på Sexdrega länken istället.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply