Ett tiggarbrev (cykelklubb i Malawi)

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Ett tiggarbrev (cykelklubb i Malawi)

Post by dlridings »

Om en veckan åker jag till Malawi för att avsluta (tror jag) ett forskningsprojekt. Synd att det är så varmt där så här års.

Inför mina resor så får jag alltid "kan inte du ta "fyll-på-med-det-ena-efter-det-andra".

Jag ställer upp så gott jag kan. Mina kollegor har bildat en cykelklubb i Zomba, Malawi. Det är mest MTB. Att köra på landsväg är förenat med livsfara för alla tänkbara inblandade.

Jag fick en önskan om en billig cykeldator. Jag har en och jag kan ta en, men jag har flera kompisar där i samma klubb och då kommer det att uppstå problem om jag bara kommer med en. Om ni har några gamla Sigma cykeldatorer som ligger och skräpar ... jag tar gärna emot dem. Jag ska göra en sväng förbi Claes Ohlsson. De brukar ha ett gäng med datorer som är restlager hos Sigma och andra för ett billigt peng.

Jag har en Garmin 205 som jag inte använder och kommer att ge dem. Det ska vara kul att se hur de åker när de skickar upp till http://www.strava.com eller Garmin connect. De har bra kontakt med nätet via sina mobiler. Landet hoppade över det där med koppartrådar och byggde ut mobilnätet fullt ut. Finns inte alltid ström, men, men, man kan inte få allt.

Hör av er om vi kan göra en liten insamling småsaker vi inte använder.

Daniel
070 - 729 12 53
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Ett tiggarbrev (cykelklubb i Malawi)

Post by fabbev »

Hej Daniel.
Har kollat Sigma datorn jag nämnde för Dig i lördags. Den är faktiskt inte mycket att ha. Sladdarna är lagade flera ggr. och displayen fungerar när den vill. Jag tror bara att Du får ett "dåligt rykte", och någon besviken vän. Så den går i sopsorteringen.
Tyvärr
FORZA LYGNARE
Fabbe
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Ett tiggarbrev (cykelklubb i Malawi)

Post by dlridings »

Tack ändå, Fabbe, för besväret. Jag hade tur. Team Sportia i Kållered slår igen och har sänkt priset på bland annat cykeldatorer. Jag plockade upp några. Jag gör en sväng till XXL också. Jag har för mig att de har en billig modell typ Sigma.

Jag har en Garmin 205 liggande. Jag hoppas det fungerar (att det finns kartor) där nere. Gör den det, så lämnar jag den under förutsättningen att de laddar upp till Strava.com ... Det skulle vara kul att se hur de åker runt i bergen.

Jag vet vad du menar med "skräp". Jag är lite rädd för datorerna jag köpte på Team Sportia. Något kinesiskt märke (okänt) med anvisningar bara på svenska, upptäckte jag nu :-( Typiskt.

Ha det gott på din resa!
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Ett tiggarbrev (cykelklubb i Malawi)

Post by dlridings »

Jag tog med mig en Garmin Forerunner 200 och lämnade den. Killen gick med i Strava.com ... idag:

http://www.strava.com/rides/33427071

Tro mig ... att komma upp till platån i 30-graderstemperatur ... det är strongt gjort. När jag var där gick jag en runda uppe på platån (ca 26 km). Kul!
Post Reply