Hösteventet tisdag 27 november

Här hittar du information om, och har möjlighet att diskutera, årsmöten, medlemsträffar, kurser, föredrag och andra sammankomster i klubbens regi.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Hösteventet tisdag 27 november

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej alla deltagare

Styrelsen tackar för en god uppslutning. Vi hoppas ni uppskattade lokalen, fikat och Klas som talare.

Klubbkläderna som visades var inte helt korrekt. Det blev en diskussion om byxan som några i 7.30 gänget tyckte var identisk med deras byxa från Vättern i år. Efter koll i dag visar det sig att Trimtex blandat ihop kläderna så det var 7.30 byxan som visades och inte den nya byxan som vi valt. Den nya byxan har snedställda gula linjer på insidan låret.

Vi kommer att lägga ut designritningarna på hemsidan när allt är på plats.
"He is able who thinks he is able!"
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Hösteventet tisdag 27 november

Post by molsson »

Tack för organiserandet, mycket intressant med Klas föredrag. Att det ska till så mycket pyssel för att tvåhundra ska ut på en cykeltur i Frankrike.

/Magnus
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Hösteventet tisdag 27 november

Post by Mats Gustafsson »

Tackar för ett fint arrangemang! Mycket trevligt att höra Klas berätta och dela med sig av sina kunskaper.
Ny klädkollektionen ser också fin ut, bra jobbat!
// Mats G
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Hösteventet tisdag 27 november

Post by Eddy »

Hej!
Verkar ha varit ett höjdar event igen i arr. av lygnern venner =D> .

För mig som inte kunde boka om och vara med skulle det vara intressant att få en sammanfattning. Självklart inte avKlas men om det beslutades eller kom upp något som är av värde.

//E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Hösteventet tisdag 27 november

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Jag tackar klubben för ett väldigt trevligt arrangemang! Det är alltid kul att lyssna på yrkesmän inom cykelsporten. Mitt tips: Klas är outstanding när det gäller bikefit! Jag har själv gjort bikefit på ett flertal ställen, men Klas står som sagt i en klass för sig själv har både eget praktiskt kunnande plus teorin, han har så att säga inte lärt sig det på en kurs. Att han dessutom jobbar dagligen med världens bästa cyklister runt sig gör ju att han vet vad det handlar om. Jag vet att Micke Jansson och Per Nilsson i klubben som också har gjort bikefit hos Klas tycker precis som jag.
En bikefit kostar kanske inte ens 15% av ett par nya hjul och förmodligen gör det dubbelt så mycket för farten och välbefinnandet!
Lars-Inge Kjörnsberg
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Hösteventet tisdag 27 november

Post by mikebike »

Hej och tack från mig också till arrangörerna av detta trevliga, mysiga och inte minst informativa möte.

Riktigt kul med den nya snygga kläderna också, tyckte väl att byxan var lite väl lik vår Sub 7.30.
Kul att se alla gubbsen och några damer åckså.

Instämmer i föregående talare angående Klas Johansson Bikefit!
Fick också känslan att detta är inte bara inläst, utan "from the real world"!
Vill nämna att det känns riktigt bra i mina benmuskler och i övrigt efter min Bikefit, rätt delar av benen synes aktiveras,
förhoppningsvis kan man då trycka ut lite mer watt till våren på vägarna och inte minst på Vätternrundan med det supersnabba gänget (Sub 7 Adventure-CK Bure/Borås CA mfl) som vi, Dvs en liten grupp från Sub 7.30 gänget, ska få hänga på.
mikebike
Post Reply