Motionslopp 2013

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Motionslopp 2013

Post by dlridings »

Stort, varmt grattis till er. Det såg snyggt ut, även i kurvan där jag stod och det är roligt att höra att den fina formen och samarbetet höll loppet ut. Heja!
Daniel
Anders B
Forumadministratör
Posts: 71
Joined: 2012-04-27 23:57
Fornamn: Anders
Efternamn: Bergvall

Re: Motionslopp 2013

Post by Anders B »

Aha, jag tyckte väl att en av flaggvakterna såg bekant ut :)

Det verkar (enligt hörsägen) ha varit si och så med uppmärkningen/flaggvaktandet förra året, men nu fanns det (enligt mig själv) ingenting att klaga på. Snyggt!
Pavo J

Re: Motionslopp 2013

Post by Pavo J »

Jag är för trött att skriva något. Men får väl försöka.
Idag var det en jobbig dag på cykeln, finns en del förklaringar men det är rätt ointressant att klaga.
Tycker vi körde hyffsat bra upp i motvinden men i medvinden var det alldeles för ryckigt. Låg med i rundgången i knappa 10 mil sen var det bara att inse att det inte går längre. Trötteheten och inte minst ouppmärksamheten gjorde sig påmind efter Kungälv när jag fick smaka asfalt efter att ha gått på hjul i uppförsbacken. Men allt gick bra, var uppe på 20 sek. Fick kämpa för att hänga med in i mål.
Nu är det bara kämpa på och försöka ta igen den senaste tidens missade träning.
Bra kämpat alla Lygnare, kul att några sub-9 var med hela vägen.

Väl mött i sadeln
/Pavo
Pavo J

Re: Motionslopp 2013

Post by Pavo J »

Oj, glömde.
Precis som du skriver Anders så funkade flaggvakteriet kanon i år.

/P
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Motionslopp 2013

Post by T.F »

det bästa med loppet = sol o att Daniel stod så käckt o vinkade med sin pinne vart vi skulle! samt att vi några 9:are som bestämt oss för detta,följde den väloljade 8:an (nåja,lite gnisslade det,ändå..) hela rundan runt! så vi tackar våra ledsagare för detta,samtidigt gjorde vi vår plikt i att samla upp de som flög av,så de kunde vila i vår grupp en stund innan de borrade sig tillbaka i 8:an igen eller flög av våran oxå..
tack än en gång för Hisingsrundan i år alla närvarande på alla positioner o led! Thomas
josef70

Re: Motionslopp 2013

Post by josef70 »

Kul att läsa! Jag hade gärna varit med, det var inte lätt att gå runt bland loppisar, fika och ballonger med cykeladrenalin upp över öronen... En löprunda igår kväll och en cykelpendling i rekordfart idag gav bot på det värsta..

Bra jobbat alla! Starkt Anders och Thomas - det finns väl ett par platser lediga i Sub 8...? ;)
Post Reply