Tack Kållered

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Tack Kållered

Post by peter jonsson »

Kållered blev dag räddningen för mig. Ute på första racerpasset hade jag naturligvis glömt ta med mig pumpen. Jag fick punka mellan Lindome och Stretered.
Hade dessutom ingen ladding på telefonen och hade glömt klossskydden till skorna. Jag började knalla på blöta gräsmattor mot kållered för att få tag på telefon
eller ta en taxi hem. När jag kommer till Kållerds centrum vid tipsäffären vid Stationen får jag se en skylt som det står pump på tittar ner på backen vid skylten
och där står faktiskt en pump byter snabbt slang och pumpar upp ett hyfsat tryck i däcket och rullar hem.

Är det någon som sett fler sådana pumpar någonstans?
Det stod på skylten vem som satt upp den men det har jag glömt.Det var i allafall inte kommunen men vem det än var så räddade det min dag \:D/ .

//Peter
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Tack Kållered

Post by molsson »

Kommunen sätter upp pumpar också, Kållered station står med som plats.
http://molndal.se/medborgare/trafikochr ... 74a46.html
Dock inte racerventiler om jag fattat rätt. "Dunlop ventil" hur ser en sådan ut?

/Magnus
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Tack Kållered

Post by Claes-Göran Andersson »

Sicken röta Peter! :-D

Vad jag vet är det kommunerna som börjat med serviceställen. Var själv ute på första Racerpasset idag med halvruttna ben efter gårdagens strapats i skogarna runt Lygnern. Tog min gammel Trek och körde 55 km över Stenkullen, Gråbo ner till Alelyckan och hem till Partille. Enda delen på dagens pass jag hade medvind var sista tre km från Bellevue på Utbyvägen till Partille i övrigt var det kantvind, rak motvind och sidamot. Bra träning är det men ack så trist!!!

Peter: Hur tänker du nästa vecka när det är sub-träning nere i Lindome? Skall vi flytta ner lördagspasset dit går det att köra Racer så är vi nog flera som vill det. Funderar själv att rulla med sub-9 en bit för att känna på benen och farten. Om det inte fungerar 100 efter Gällinge går jag ner direkt till Åsa och skippar Frillesås.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Tack Kållered

Post by Hans Carlberg »

Ni genomförde första passet med racern!
Jag gjorde första passet med frugan!
Efter lite tjat släppte hon löpningen
till förmån för årets cykelpass.
Vi tränade att klicka i o ur samt rundtramp
med ett ben i taget. Övade även backcykling
genom att avsluta dagen 40km runda
med utmaningen kyrkbacken i Jonsered
och vidare till Landvetter! =D>
Mallorcaförberedelserna har startat!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Tack Kållered

Post by peter jonsson »

Hej CG

Om vädret är OK och det är torrt på vägarna så låter det som ett bra förslag. Vi skulle kunna åka med sub 9 gruppen en bit och känna på det.
Vi kan väl avvakta vädret en bit in i veckan så tar vi beslut då.

//Peter
Post Reply