TIPS Racer till träning med Lygnens Venner och cykla VR 2014

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
norling

TIPS Racer till träning med Lygnens Venner och cykla VR 2014

Post by norling »

Hej Lygnens Venner

Jag har nu köpt en gammal aluminiumracer och kommer delta i landsvägsträning under våren samt hänga med Lygnentåget och cykla Vätternrundan 2014.
Om det inte strider mot några regler låter jag inlägget ligga kvar på forumet då flera av tipsen även kan vara relavanta för andra medlemmar/nybörjare.

______________________________modifierat orginal meddelande________________________________________________________________________________
När jag blev medlem blev jag tipsad att det kan finnas medlemmar i klubben/forumet som har bra begagnade cyklar i garaget.
Sökes robust racer för att komma igång på bra grejer utan att bli ruinerad.

Önskemål:
Ram och bockstyre
Bra hjul för att kunna hänga med i klungor under träning och VR
Komponentgrupp Shimano 105 eller motsvarande
Cykel skall vara i bra skick, alternativt behov av mindre underhåll till rimlig kostnad/tidsförbruk
Tillbehör: Sadel, Pedaler och Skor får gärna ingå om det finns.

MVH
Karl
Last edited by norling on 2014-04-23 01:20, edited 3 times in total.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Racer till träning med Lygnens Venner och cykla VR 2014

Post by dlridings »

En Columbus Pinta skulle nog passa dig. Nypris är det dubbla (10.000) men om du kan hitta en begagnad, borde det ligga rimligt nära din prisidé.

Tyvärr jag har inte just en sådan i garaget. En massa annat, men inget av intresse i detta sammanhang.

Daniel
josef70

Re: Racer till träning med Lygnens Venner och cykla VR 2014

Post by josef70 »

Hej Karl! Kul att du ska börja cykla!
Såg precis den här som kanske kan vara nåt?
http://mobil.blocket.se/goteborg/Bra_ny ... ?ca=15&w=1
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Racer till träning med Lygnens Venner och cykla VR 2014

Post by mikebike »

Hej Karl!
Kollade just på Blocket, där finns nu minst 2 st cyklar i den prisklass Du nämner som ser riktigt intressanta ut.
En För 5000(Spez) och en för 4900(Bianchi Via Nirone 7) värt att kolla på.
mikebike
Post Reply