Tur på torsdag

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Tur på torsdag

Post by olof »

Tjena

Vill se om det finns intresse från någon att hänga med på en tur nu på torsdag, varför inte en sväng ner till Varberg och hem? Vädret under veckan ser kanon ut.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Tur på torsdag

Post by rolfi »

Hej Olof,
Jag hänger gärna på. Möter upp dig vid Lindome eller Snipen du kan få välja. Vilken väg och när planerar du att cykla från Göteborg?
//Rolfi
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Tur på torsdag

Post by rolfi »

Idag valde jag Varberg för att få mer distans och för att få göra jobbet själv. Cyklade via Lindome, Anneberg och ut mot golfbanan i Kungsbacka. Här träffade jag på ett gäng från triathlon väst som också var på väg till Varberg. Fick hänga med på deras lugna distans runda, vi snittade drygt 34 khm/h ner till Statoil där gänget skulle ta en snabbfika. Jo men det kändes bra att hålla SUB 9 tempo ner till Varberg.
Jag cyklade vidare för en fika hos min bror trodde jag, fick istället lunch och kaffe tror nog att jag har fått dagens bästa fika.
På hemvägen fick jag göra mitt pass själv i motvinden enligt plan. Vid golfbanan såg jag ett nytt gäng som jag körde ikapp det visade sig vara ett gäng från HCK. Lämnade dem lika snabbt så att jag kunde hålla mitt eget tempo. Noterade att det var väldigt många tjejer med och cyklade, det såg bra ut.
Väl hemma fick jag min belöning en kall öl, gött.
//Rolfi
Post Reply