Ölandsrundan, 12 mil.

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Ölandsrundan, 12 mil.

Post by olof »

Hejsan alla venner.

Har fått en liten trevlig inbjudan från vär cykelvän på Gotland, P-O. Han körde med oss nu på Bjärelägret.

Har funderat lite runt att få besök av er här på Öland.
Tror du att det finns intresse?

Boendet kan ske i form av campingstuga eller hotell här i Färjestaden.

Vad man väljer kan vara en kostnadsfråga

Dag 1, lördag

12.00 Lunch i Färjestaden
13:00 Vi cyklar norr ut mot Borgholm med fika stopp i Köpingsvik, 8-10 mil lugnt tempo
19:00 Middag

Dag 2, söndag

07:00 Frukost
09:00 Första start på Ölandsrundan, 12 mil. Start och mål i Färjestaden. Se Färjestadens Motions hemsida.

Ölandsrundan

Motionslopp 120 km - 60 km - Jubileumsrundan 35 km.
Datum 2014 - 7 september.

Vill kolla lite hur intresset är.
Ha det gott
Olof
Last edited by olof on 2014-06-08 06:33, edited 1 time in total.
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Dingle

Re: Ölandsrundan, 12 mil.

Post by Dingle »

Hoppas verkligen att flera venner kommer ner till mina träningsmarker!
Ni kanske får möta den omtalade Ölands Lasse om ni kommer!
Han e den hårdaste av de hårda!!
Kör hårt Anders
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Ölandsrundan, 12 mil.

Post by olof »

Hejsan Anders
Det skulle vara roligt att vistas i projektledarens hemmamarker. Kan vi få se en Ölandstok måntro? Kanske smaka en go pilsner?
Det skulle vara smarrigt att få trycka i sig en tror att det hette mumsa e.dyl en tjockpannkaka med stekt fläsk.

Ha det gott Anders
Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Ölandsrundan, 12 mil.

Post by molsson »

Hej

Är intresserad, blir det någon fartgrupp typ 30km/h så jag har chans att hänga med eller är det bara snabbare grupper som ska med. När måste man anmäla sig till loppet, finns det möjlighet att anmäla sig på plats. Ett lopp i kyligt septemberregn är inget kul även om det troligen inte är några stora nedförsbackar.

/Magnus
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Ölandsrundan, 12 mil.

Post by rolfi »

Det var lite lustigt jag träffade P-O med cykelkompis i morse när jag var på väg till vår SUB-träning.

Jag cyklade förbi två cyklister som stod på cykelbanan i Sandlyckan efter Kullavik. Den ene hojtade på mig så jag vände om för att höra vad de ville. Det visade sig vara P-O och hans kompis (kommer inte ihåg namnet) som ville höra om bästa vägen till Göteborg de hade cyklat på cykelbanan från Kungsbacka och var lite små stressade att inte hinna med Stenafärjan.

Det var ju bara flax att vi träffades så här riktigt kul. P-O och kompisen var ute på sin årliga långtur denna gång en 130 mils rundtur från Färjestaden på Öland över till Danmark sedan ner till Köpenhamn för vidare färd mot Öland. Jag lotsade dem så klart till Göteborg. Förra året cyklade Sverige från norr till söder.
P-O bad mig hälsa till alla, och bjöd oss välkomna till Öland i september. Dem hade sina racer med minimal packning bak på sadelstolpen.
//Rolfi
Dingle

Re: Ölandsrundan, 12 mil.

Post by Dingle »

Det går att efteranmäla sig på plats!
Ett trevligt lopp som går runt den södra sidan av ön!
Förra året var vädret kanon men det var en tuff östlig vind!
Kolla in mer info på färjestadens motions hemsida!
Är jag på ön kör jag men jag tror tyvärr att det kommer att krocka med säsongsavslutningen av Swe veterancupen!
Anders
Post Reply