Snö(g)loppet 3 februari 2007

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
Christer Hedberg

Snö(g)loppet 3 februari 2007

Post by Christer Hedberg »

Ni känner säkert till Finnmarksturen, som är ett långlopp på mountainbike i Ludvika. Mindre känt är deras andra lopp Nokian Winter Classic, som också kallas Snö(g)loppet.

Loppet körs på plogade skogsvägar i trakterna kring lördagen den 3 februari 2007 vilket gör det till årets första cykelrace.

Nästa år kommer en massa före detta elit- och proffscyklister delta, bland annat Bernt Johansson, Björn Johansson och Michel Lafis.

På kvällen blir det mingel, prisutdelning och taco-buffé på Grand Hotel.

Sista anmälningsdag är 23 januari och du kan anmäla dig nu.

Det här låter som en kul och annorlunda, och förhoppningsvis inte fööööör jäkla svinkall., helg så jag kommer åka upp och cykla på min cross och ha en trevlig helg tillsammans med min fru.


Mer info/anmälan:
http://www.snogloppet.se/
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

Inga som vill med och härja på grusvägarna i Ludvika? Börje, som arrangerar loppet, sa att det låg fint med snö på småvägarna som vi skall köra på.

Dubbdäck på switchbacken?
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Post by Thomas Franzén »

Christer Hedberg wrote:Dubbdäck på switchbacken?
Jag har ju iofs dubbdäck till (ännu inte på) min vintercykel. Men vad hjälper det med dubbdäck på cykeln om man har sommardäck på bilen :cry: :cry: :lol: :wink: Och kom inte med något om att "ta tåget". Det enda tåg som min cykel vill färdas med är Lygnartåget, och det går ju inte än! 8)
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

Det var verkligen sanslöst galet kul det här loppet. Rekommenderas för alla som gillar att ha kul på cykeln till nästa år!

:arrow: Läs mer
Post Reply