Västkusten runt 2015-05-30

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Västkusten runt 2015-05-30

Post by molsson »

Hej

Kostnaden ökar efter 2015-01-31 så passa på att anmäla er.
http://www.vastkustenrunt.se/anmal-dig-har/

Själv är jag anmäld till 9-10 timmar och har tänkt att cykla som förra året men utan haverier och olyckor.

/Magnus
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by rolfi »

Hej jag är anmäld till 275 km 9-10 timmar.
//Rolfi
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by Claes-Göran Andersson »

Då är man anmäld till detta äventyr 9-10 timmar. Denna gång skall det inte bli några incidenter för min del! Hoppas Hisingen lärt sig att anmäla loppet i tid till berörda myndiheter så vi slipper vägen över Häljeröd efter älven till Fars Hatt! :twisted:

//CG
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by dlridings »

Claes-Göran Andersson wrote:Hoppas Hisingen lärt sig att anmäla loppet i tid till berörda myndiheter så vi slipper vägen över Häljeröd efter älven till Fars Hatt! :twisted:

//CG


Vet inte varifrån du har fått intrycket att HCK inte anmälde loppet i tid, för det är inte korrekt. Det gjorde HCK, men Kungälv tyckte det var högre prioritet med bilarna (något slags raggarlopp genom Kungälv) och HCK fick ge vika, fastän de hade ordnat allt först.

Daniel

Edit: För de som inte kan vänta, går det att köra redan nu, 4/1 kl 8 från Statoil vid Scandic Hotell på Hisingen. Minst en, Åke, kör med dubbdäck så snittfarten blir ca 25. Ta med en Camelback. På vintern finns det inga möjlighet att fylla på vatten efter Hogstorp.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by Claes-Göran Andersson »

Jodå jag vet att man från början skulle gå genom Kungälv. Pratade med Åke vid målet när jag kom in helt sönderslagen. Kändes som de var sena och inte förklarade tillräckligt hårt varför den trevliga vägen "för träning" efter älven inte är duglig under tävling med större grupper och högre farter.

Behöver de ammunition kan de få mina journaler. Armbågen som var helt sönderslagen och syddes ihop efter loppet var inte det ända som hände. Jag har de senaste månaderna röntgat höfterna, höger knä och höger axel. Opererat båda mina händer "delvis gamla grejer" men höger handen var betydligt mer skadad än vänsterhanden. Komprimeringen i höger axel från fallet där handen och armbågen tog smällen har gjort att muskulaturen ner mot skulderbladet har avaktiverats. Fick sån jäkla värk för en månad sedan och vid koll så sladdrade skulderbladet "löst" när jag rörde armen i olika vinklar. Nu går jag på sjukgymnastik för att träna upp dessa muskler igen.

Summa summarum är att krasch kan hända var som helst men den vägen skall inte användas vid tävling!!

Kollade stället där jag kraschade efteråt det är en förhöjning på ca. 10-15 cm med en omkrets på 50-60 cm. Borde kanske stämt vägföreningen det är kriminellt att ha en väg i så dåligt skick!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by dlridings »

Claes-Göran Andersson wrote:Jodå jag vet att man från början skulle gå genom Kungälv. Pratade med Åke vid målet när jag kom in helt sönderslagen. Kändes som de var sena och inte förklarade tillräckligt hårt varför den trevliga vägen "för träning" efter älven inte är duglig under tävling med större grupper och högre farter.


Det var verkligen trist det som hände dig, CG. HCK ansökte i god tid och Kungälv var med på noterna, men sedan ganska sent i processen kom kommunen Kungälv på att dessa skulle prioriteras:

Amerikanare intar Kungälv

Om en kommun ska välja mellan cyklister eller bilar, så är det cyklister som får ge sig varje gång. Så det hade inte att göra med att vara ut i god tid (detta vet jag med 100% säkerhet) utan att vi väger lätt i attraktionsvärde för kommunerna. Du kan nog gissa själv att om man ska få tillstånd att cykla genom tunneln till Tjörnbron, så har man inte väntat till sista minuten (även om beskedet kändes som det kom i sista minuten).

Jag är glad att det inte blev värre för dig än vad det kunde ha blivit. Mycket tråkigt det som hände.

Daniel
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by dlridings »

Claes-Göran Andersson wrote:Kollade stället där jag kraschade efteråt det är en förhöjning på ca. 10-15 cm med en omkrets på 50-60 cm. Borde kanske stämt vägföreningen det är kriminellt att ha en väg i så dåligt skick!

//CG


Just den vägföreningen är synnerligen svår att ha att göra med, tyvärr, om det nu handlar om en vägförening. Det är inte otänkbart att den vägen är en "enskild väg".

Alternativet då (jag förespråkade att köra igenom Kungälv ändå, men det var orealistiskt) ... alternativet var att köra över till andra sidan älven men då hade man varit tvungen att forcera busshållplatser och många rondeller, bland annat.
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by olof »

Tjeeeena

Är nu anmäld till Västkusten runt.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by fabbev »

Nu fick även jag tummen ur.
Har anmält mig till 9-10 timmar =D> och då hoppas jag på 9 :oops: hellre än 10 #-o
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by isb68 »

Anmäld!
Men som vanligt med mer moderata hastighetsambitioner ... 10-11 timmar :-)
Finns det någon mer Lygnare med dessa ambitioner så är sällskap alltid välkommet!

Vi ses!

/Örjan I.
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by mikebike »

Också anmäld! Under 8:a!
Blir hårt, men med rätt sällskap så kanske det kan gå!
mikebike :shock:
Magnus Johansson
Posts: 210
Joined: 2012-08-18 11:37
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johansson

Re: Västkusten runt 2015-05-30

Post by Magnus Johansson »

Nu är jag också anmäld!

Med vänlig hälsning.
Magnus Johansson 8-)
Post Reply