Slottstian MTB/Cross söndag 15/11

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Slottstian MTB/Cross söndag 15/11

Post by Janne P »

Hej,

Lite kort varsel men skriv i tråden om ni är intresserade av ett MTB-pass (eller cross-cykel om man vill/orkar, skärmar är bara i vägen) nu på söndag 15/11. Vill ni hänga på är lämplig startpunkt första P-platsen vid Jonsereds station bakom Jonsereds Fabriker (precis efter Jonsered på väg mot Lerum vid Jonsereds Fabriker, kör vänster över bron över Säveån, direkt vänster mellan husen, svänger höger, ta backen upp och vänster ner före järnvägsbron till P-platsen). Starttid 8.00 för att ha lite marginal till solnedgång.

Här är länk till tidigare pass för lite bakgrundsinfo.
Kartan visar start vid och distans från Nääs slott
Kartan visar start vid och distans från Nääs slott
Slottstian (länk Garmin-karta) är ca 10 mil. Den går enkelt att korta eller förlänga efter önskemål, består av grusvägar (75 km), mycket backar (totalt drygt 1900 höjdmeter, max lutning 26% före Fredens torp längs Aspens norra sida mot slutet av rundan), en del skogsstig och några asfaltspartier där man kan vila.

Ta med lampa bak/fram, vatten (jag brukar ha camel-back) och några bars. 10-milaren tar ca 6 timmar.
väder.jpg
/Janne
0703-855 808
Målet är vägen dit...
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Slottstian MTB/Cross söndag 15/11

Post by rolfi »

Hej,
Slottsstian är en grymt kul bana som jag verkligen vill rekommendera. Har du möjlighet häng på du kommer att bli helsåld jag lovar. Nu verkar det som jag kommer att missa detta tillfälle :evil: jag har ingen lämplig cykel för tillfället sålde min MTB tidigare i höstas. Vill och kommer att köpa en cyclocross istället, det har bara inte landat ännu.
//Rolfi
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Slottstian MTB/Cross söndag 15/11

Post by Janne P »

PASSET INSTÄLLT.

Jag håller på att bli sjuk och rundan är för krävande att köras när man inte är fullt frisk. Måste tyvärr ställa in morgondagens runda.

För den som har cykeldator är det bara att ladda ner kartan och köra själv. Jag återkommer med andra datum för kommande pass.

/Janne
Målet är vägen dit...
Post Reply