Hisingsåttan Söndag 2022-02-06 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Hisingsåttan Söndag 2022-02-06 kl. 10:00

Post by andale »

Hisingsåttan Söndag 2022-02-06 kl. 10:00
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Passtyp: Vintercykling

Startplats: Amhult
Karta till startplatsen och anmälan hittar du HÄR eller på knappen "HÄNDELSE ".

Distans: 67-70 km

Bana: Hisingsåttan kort https://ridewithgps.com/routes/34346571
Passansvarig: Anders Alexandersson

Bana: Hisingsåttan lång https://ridewithgps.com/routes/31829730
Passansvarig: Roger Andersson

Efter rundan fikar vi på Green Market i närheten av ICA som ligger ca 700 m från startplatsen riktning västerut.

Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas
• Ladda gärna ner appen 112


Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
/Anders
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Hisingsåttan Söndag 2022-02-06 kl. 10:00

Post by andale »

Hej Venner!

Nu drar det ihop sig till en ny söndagstur på Hisingens mindre kända vägar. Banan har provkörts av både Roger och undertecknad om än inte under samma förhållanden som vi kan förvänta oss på söndag. Prognosen visar plusgrader från och med torsdag så den snö Lars-Inge och jag stötte på under dagens rekning kommer att försvinna. Inga dubbdäck således. Smörj kedjan, kolla bromsarna och pumpa däcken så blir det en fin tur. Ingen fika under rundan, så ta med lite energi. Det går åt. Däremot fikar vi efter rundan på Green Market.

In och anmäl er.

Välkomna!
/Anders
User avatar
Magnus Lindh
Posts: 49
Joined: 2014-08-15 23:28
Fornamn: Magnus
Efternamn: Lindh

Re: Hisingsåttan Söndag 2022-02-06 kl. 10:00

Post by Magnus Lindh »

Hej
Får hoppa av imorrn. Match för sonen i borås, cyklar där.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Hisingsåttan Söndag 2022-02-06 kl. 10:00

Post by andale »

Roger, Fabio och undertecknad till start. Dålig prognos med regn och vind avskräckte nog, men det blev fint hela vägen runt. Vi körde ihop första milen, men delade oss sedan eftersom de är betydligt starkare. Blev överraskad av snöslask på vägen efter några mil vilket gjorde att man fick ta det väldigt försiktigt i kurvorna.

De körde korta rundan och jag genade vid Säve och 4H-gården. Det gjorde att vi sedan fick gemensam fika medans det regnade och snöade. Efter fika kunde jag avsluta med sista milen hem i solsken igen.

Totalt fick jag ihop 71 km varav 54 km på banan och en trots förutsättningarna bra dag på cykeln.
20220206_132609.jpg
Nästa söndag tar vi nya tag, då Venerödspassagen väntar. Roger tar hand om långa banan och jag den korta. Häng på!
/Anders
Post Reply