Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Post by andale »

Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:000
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Passtyp: Vintercykling

Startplats: Fjärås Bräcka
Karta till startplatsen och anmälan hittar du HÄR eller på knappen "HÄNDELSE ".

Distans: 60-69 km

Bana: Korta Södra Lygnerns Alper - 60 km: https://ridewithgps.com/routes/35638127
Passansvarig: Roald Karlsson

Bana: Långa Södra Lygnerns Alper - 69 km: https://ridewithgps.com/routes/35638189
Passansvarig: Lars-Inge Kjörnsberg

Info från Passansvarig:


Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas
• Ladda gärna ner appen 112


Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
/Anders
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

På söndag är det debut för rundan "Södra Lygnens Alper". Som namnet antyder blir det en hel del upp och ned söder om Lygnen och till stor del på grus, ca 35 km av korta rundans 60 km. Jag kommer att provköra rundan i veckan och efter det kommer det en sista minuten rapport.

Vi startar vid parkeringen vid Naturum på Fjärås Bräcka med samling 09.45 och det vore ju kul om vi kunde bli ett glatt gäng, idag är det bara Roger och jag anmälda. Jag förstår inte riktigt vad som hänt i år, intresset verkar vara mycket ljumt, med som oftast 3-5 pers på rundorna att jämföra med de föregående två vintrarna då vi ofta var 10-15 personer. Här är bara ett axplock av er som var med förra året och som jag hoppas vill hänga med på söndag: Anders A, Magnus B, Janne O, Peter J, Christian v C, Fabio A, Mats G, Håkan H, Mikael R, Sebastian L, Johan S, Jörgen, Magnus B, C-G A, Rolf, Staffan S och många många fler! Ni sitter väl inte inne i stugvärmen allihop?! Häng med på "next to the real thing" = gravelcykling (The real thing är racer!)

Varmt välkomna att anmäla er och så syns vi på Bräckan på söndag!
Lars-Inge
Eder guide i det södra soliga distriktetr
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Post by Roald Karlsson »

Hejsan!
Jag håller fortfarande på med ryggrehab så jag vågar mig inte på denna runda nu så inget passlederi för mig tyvärr!

/Roald
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Klart med två grupper! Roger guidar gänget som kör lite längre och lite fortare. Själv har jag åkt på en lätt förkylning men räknar med att kunna ta hand om den kortare rundan med lite lugnare tempo. Idag 6 anmälda med vad jag tror 3 pers i varje grupp.
Vädret ser bra ut inför söndagen, 2-4 grader, svaga vindar 3-6 m/s och framförallt inget nederbörd. Så finns inga ursäkter - in och anmäl dig du också!
Lars-Inge
Eder guide i det södra soliga distriktet
User avatar
Corre
Posts: 52
Joined: 2018-08-21 09:00
Fornamn: christian
Efternamn: von corswant

Re: Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Post by Corre »

Bra att du tjatar lite Lars Inge, för min del har det varit en del mekaniskt strul med vintercykeln så det blev mer skidor än cykling i januari men nu hoppas jag kunna rulla lite grus igen. Banan ser intressant ut, inte mycket körning på platten verkar det som. Vi ses!

/Christian
MattsR
Posts: 4
Joined: 2022-01-22 19:06
Fornamn: Matts
Efternamn: Rene

Re: Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Post by MattsR »

Jag följer med gärna med på långa rundan om det är söndagen 20/2 som gäller //Matts R
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Post by andale »

MattsR wrote: 2022-02-17 17:24 Jag följer med gärna med på långa rundan om det är söndagen 20/2 som gäller //Matts R
Det är det Matts. Stod fel i rubriken, men är ändrat nu.
/Anders
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Idag mötte 10 hungriga cyklister upp på Bräckan. Lite lurig start med bitvis hala vägar, men alla tog det lugnt och höll sig på hjulen. Tyvärr mekaniskt fel för Markus E efter knappa 3 mil vilket innebar att följebilen med undertecknad fick rycka in. Efter 33 km bjöd jag på depå med varm saft och Ballerinakex.
Några vek av hemåt lite tidigare och övriga avslutade med fika (?) på Naturum efter en fin men ganska tuff söndagscykling.
Jag tackar i första hand Roger A och Anders A som åtog sig att guida var sin grupp och naturligtvis deltagarna Jenny S, Anders L, Matts R, Markus E, Fabio A, Magnus L, Peter J och Christian v K. Bra och säkert cyklat allihop!

Nästa söndag blir det Lindomesvängen med start vid Åby/Mölndal med Roger som guide. Redan om två veckor kör vi från Kungsbacka igen med klassiska Västa Hagenrundan. Anmäl er i kalendariet - välkommen!
Lars-Inge
Eder guide i det södra soliga distriktet
2022-02-20 10.47.56.jpg
2022-02-20 12.40.46.jpg
2022-02-20 12.41.49.jpg
rogera
Posts: 132
Joined: 2017-06-04 19:27
Fornamn: Roger
Efternamn: Andersson

Re: Södra Lygnerns Alper Söndag 2022-02-20 kl. 10:00

Post by rogera »

Vi var 4 som tog en fika efteråt. Kul, vacker och jobbig bana med många vägar jag aldrig cyklat tidigare. Till nästa gång får vi nog skippa "skogsbiten" och ta grusvägen. Fikan tog lite för lång tid så jag fick lite regn på mig sista halvtimmen hem. Rejält distanspass på knappt 13 mil för min del då jag cyklade till och från Mölndal. Anders L och Jenny cyklade också tur och retur hemmet och fick knappt 11 mil. Bra jobbat av alla som var med.

Angående nästa vecka så ställer Christian upp som ledare och det kommer att bli två olika längder på banan.
/Roger
Post Reply