Vätternrundan 2007, Intryck, resuméer, bilder odyl

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
Johan N

Vätternrundan 2007, Intryck, resuméer, bilder odyl

Post by Johan N »

I den här tråden är det meningen att man skall skriva sina intryck om loppet, resumé om man vill det samt publicera bilder, film odyl.

/Johan
Last edited by Johan N on 2007-09-03 21:56, edited 1 time in total.
Martin Krook

Lygnartåget-Kanon!!

Post by Martin Krook »

Då var första rundan avklarad. Måste bara säga att Lygnartåget var helt kanon från början till slut. Resa med trevligt sällskap, mat ombord, cykelförvaring strax intill och sån lyx som "egna" duschar utan trängsel och kö. Det kan inte bli annat än fem cyklar av fem möjliga i betyg. Ett stort tack till Thomas och alla som fixade detta "déluxe arrangemang". Tack även till alla Lygnare i startgrupp 191 kl 02:20 för sällskap,tips och draghjälp. :D

/Martin
Christer Dalgren

Post by Christer Dalgren »

Håll med föregående skrivare och hoppas på att det kommer fler tåg.
Anmäler mig redan som hjälpreda på nästa tåg

/Chdchd
Stefan Nilsson

1:a Rundan

Post by Stefan Nilsson »

Ännu en som klarat av Rundan för första gången. Stort tack till alla i klubben som fixat o donat så att lygnartåget blev den succe som den blev. Dessutom måste jag ge en eloge till Putte o Åke för draghjälpen :lol:
Tobias Mullins

Post by Tobias Mullins »

Instämmer, helt grymt bra fixat! Åkte för femte gången och aldrig tidigare har resan varit så smidig och bekväm. En förbättring till nästa år blir att haka på i startgruppen med alla trevliga Lygnare .z:

// Tobias
anders sköldberg

måndagmorgon...

Post by anders sköldberg »

Stort tack för ett ypperligt genomfört arrangemang med resan och logi !
Medlemmar och resesällskap gjorde det än mer lyckat. Tipsen och cykeltjötet gjorde det också enklar och som förstagångsåkare (och klassikermotionär) känns det som man vill köra rundan igen!
Stort tack!
/Anders
ErikS

Post by ErikS »

Tåget var grymt smidigt! Kanon!

Tack till alla i 0220 startgruppen för den belgiska kedjan och gemenskapen!
Blev ganska lagom tempo för mig som förstagångsåkare...

Nu ska det tränas inför nästa år! Hoppas tåget går då också!
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Lygnaretåget

Post by Hans Carlberg »

Då var åttonde rundan avklarad. Lygnartåget blev lika bra som man hoppades på. Lite kan kan alltid "putsa på" men det tar vi vid kommande utvärdering. Trevligt att resa tillsammans, praktiskt med mat på tåget, och egen cykelförvaring. Ett stort tack till Thomas och ni andra som drog det stora lasset. :lol: Jag måste också tacka gänget som startade
kl 02:20 för bra samarbete på vägen runt Vättern. Det var riktigt kul.
Sist men inte minst, vill jag tacka mina föräldrar :shock: nej jag menar så klart Putte o Åke. Sicka goa gubbar. 8) Så många roliga kommentarer och vilket gött tjöt med Putte vid alla "belgiska passeringar" :shock:
Hoppas att detta går att göra om igen!
Hasse som persade, tackar o bugar.
Bengt Åkerberg
Posts: 9
Joined: 2007-01-19 12:59
Location: Bengt Åkerberg

Vätternrundan och Lynartåget

Post by Bengt Åkerberg »

Ja, nu var det gjort 6:e rundan efter 18 års paus.
Jag börjar med att tacka alla bakom tåget, från idé till slutförandet. Mycket bra upplägg, logistik och resesällskap Lyngare. Många kommentarer under rundan, typ "Var det Ni som kom med eget tåg ?" "Smart sätt att ta sig till Motala" osv.

Tack C-G och Rolf mfl i 04:28 startgruppen. Det höll iallafall nästan till Hjo
för min del innan benen inte ville hålla farten.

Det kommer ju fler rundor.


Helnöjd Lyngare
Bengt Åkerberg
Post Reply