Spinning i Gårda 2006

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Locked
User avatar
Kalle
Posts: 80
Joined: 2005-12-05 09:24
Fornamn: Karl-Olof
Efternamn: Claesson
Location: Flatås

Spinning i Gårda 2006

Post by Kalle »

Nu har vi äntligen kommit igång med den traditionella vårträningen "Spinningen i Gårda". =D> =D> =D>
Cykling i två timmar till bra musik, kadens ca 82-90, befriad från "techno", volym som medger samtal mellan deltagarna mm. :lol: :lol: :lol:
Vid första tillfället, söndag 2006-01-22 var vi 8 st som deltog och nästa tillfälle blir söndag 2006-02-05 kl. 1700-1900.
Ni som vill vara med (naturligtvis ALLA) anmäl er enligt tidigare utskick så kanske ni får någon av de åtråvärda platserna.

Mvh Kalle
User avatar
Kalle
Posts: 80
Joined: 2005-12-05 09:24
Fornamn: Karl-Olof
Efternamn: Claesson
Location: Flatås

Post by Kalle »

Söndagen 2006-02-05 körde vi igen ett 2-timmars pass på spinningcyklarna i Gårda.
Vi var 9 st anmälda varav 4 st inte kom till passet.
En tackade nej pga av arbete via sms (ok), en blev sjuk (hade inte mitt tel.nummer skickade medelande via en kompis), en bad om ursäkt dagen efter och den siste har inte hörts av sedan han änmlde sig till passet.

Vi inom Lygnens Venner ställer upp på vår fritid och ordnar vissa aktiviteter för våra medlemmar.
Vi ger riktlinjer vad som gäller med anmälan, frånvaro mm.
Det känns då väldigt tråkigt när i detta fall 3 av 4 st som inte kunde komma, mer eller mindre fullständigt struntar i att det kan finnas andra cykelkompisar som sitter och eventuellt hoppas på något återbud.

Nu när detta är sagt kan jag meddela att vi som var på passet hade det ganska trevligt.
Några "norska" pulsmätare störde som vanligt varandra.
En ny deltagare, en tjej som jobbar i "huset i Gårda" var med som förberedelse för sin första Tjej-Vättern. Kanske en ny Veninna: Jag jobbar på det. Hon tyckte vi hade "urtjusiga" cykelkläder.

Nästa träningstillfälle blir 2006-02-19, kl1700-1900, och alla är välkommna och anmäla er till undertecknad.

Kalle :D :D
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Post by Pontus T »

Bra sagt Kalle.

SKÄRP ER.

Vi som uppskattar att Kalle ordnar det här fina 2 timmars passet
vill inte att han skall tröttna med detta.
User avatar
Kalle
Posts: 80
Joined: 2005-12-05 09:24
Fornamn: Karl-Olof
Efternamn: Claesson
Location: Flatås

Söndag 2006-02-19

Post by Kalle »

Till detta pass var vi 10st a :lol: anmälda varav 9 st dök upp.
Den 10 personen fick fel medelande från mig, jag skrev att passet var "söndag 2006-02-29". Detta datum finns inte i årets almanacka så det var "tryckfelsnisse" :twisted: som var i farten. Jag ber väldigt mycket om ursäkt Fredrik E, att jag inte kontrollerade det jag skrev lite bättre.
Vi som var på passet svettades till musiken och som brukligt är på alla våra träningspass, så var ljudvolymen, oss cyklister emellan,relativt hög den första milen (20 min), för att senare övergå i tystnad och fullständig koncentration på det vi sysslade med.
3 st var med på passet för första gången, bl.a. vår nya medlem Martin J som vann tröjan på mässan "Två Hjul". Tröjan överlämnades av Thomas F och Martin invigde den genast.
Efter ca halvtid i passet medelade jag alla som skall var med på "vasaloppspinningen" att vi precis passerar kontrollen Mångsbodarna. Med andra ord så har man ca 75% av loppet framför sig.
Det blev lite "stön" och några nervösa skratt. Vad har vi gett oss in på :?:
Men med matkontroller på jämna mellanrum och trevligt sällskap kommer vi att klara det.

Nästa pass blir "Vasaloppspinningen" söndag 2006-03-05. Med start kl. 0800 och vi går i mål ca 4 timmar senare.
Ni som inte anmält ert intresse gör det omgående. Vi kan kanske ordna någon ytterligare plats . Och alla som vill delta med vanlig cykel och "trainer" är också välkomna.

Mvh Kalle
Johan N

Post by Johan N »

Jag tycker vi ger Kalle en stor applåd för att han ordnar dessa roliga och nyttiga träningspass. =D> =D> =D>

Tummen upp för musiken :-({|= också. Det är inte var dag man får höra Torsson på ett spinningpass !!

/Johan
putte

Lite bilder från träningen.

Post by putte »

Jag instämmer helt. Kalle gör en kanon-insats för klubben som anordnar dessa pass. \:D/ \:D/

Jag tog lite bilder också :lol:

Image

Image

Image

och ett litet filmklipp, med sjysst spinningmusik!

http://goto.glocalnet.net/lygnaren/garda.mpg
Locked