Vi som kör VR

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
Mattias Reck

Vi som kör VR

Post by Mattias Reck »

Lycka till med Vätternrundan!

Hoppas förberedelserna har gått bra. Med tanke på vädret har det säkert varit lättare än vanligt att få ihop timmarna!
Unna er nu en massa mat, både nyttig och lite onyttig! Småät gärna hela torsdag och fredagen. Glöm inte ett sista extra kvälls mål fredag innan du går och lägger dig.

Klä er bara med sådant som går att ta av och med sig. Många har för varma kläder på sig. Se därför till att använda flerlagerprincipen och använd kläder som går att ta av sig, vika ihop och ta med sig (i fickan eller inklämd under tröjan). För varmt klädd i flera timmar är en onödig belastning på kroppens system!

Kanske ses vi, jag ska nämligen också (med kort varsel) ställa upp med start 4.30. Mina sista veckor har emellertid varit allt annat än perfekta. 3 veckor sjuk (förkylning+allergi) de sista 4 veckorna. Började träna igen i tisdags. Igår onsdag blev det 4 timmar. Idag torsdag blir det till att köra lite längre och förhoppningsvis hinner jag få så pass form att jag orkar runt de 30 milen i det tempo som gänget jag ska köra med tänkt sig. Något ankare lär jag inte kunna bli när målet är ställt en bra bit under 8 timmar.

Lycka till
vi ses
Post Reply