Ride of silence (17 maj)

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
Christer Hedberg

Ride of silence (17 maj)

Post by Christer Hedberg »

Hej alla
Det kom ett bra inlägg på vårt forum från Stefan Thander i Mölndals CK som berättade att det runt om i världen anordnas så kallade "Ride of silence"-rundor den 17 maj klockan 19.00. Syftet med rundan är att på ett stilla och värdigt sätt hedra de cyklister som omkommit i trafiken och för att sätta ljus på den utsatta situation som vi cyklister befinner oss i.

Jag tycker detta är ett väldigt bra initiativ och känner att det vore en bra sak att anordna i Göteborg. Är det fler som skulle vara villiga att vara med och cykla rundan? Jag tänker mig start från Avenyn och sen genom stan bort till Linnégatan och tillbaka igen. Tanken från organisatörerna är att rundan skall gå i långsam takt och under tystnad. Alla cyklister, såväl tävlingscyklister som "vanliga svenssons" är välkomna att följa med.

http://www.rideofsilence.org


Christer / hck
putte

Post by putte »

Det är klart att alla vi i Lygnens Venner skall delta. Detta är faktiskt ett problem som gäller oss alla på vägarna.
Jag är med ! Absolut!
Sprid detta till alla ni känner, på jobbet,gymmet,hemma.
Kontakta även media, ni som har trådar att dra i där.
Vi är många som känner ännu fler.


Putte
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

putte wrote:Det är klart att alla vi i Lygnens Venner skall delta. Detta är faktiskt ett problem som gäller oss alla på vägarna.
Jag är med ! Absolut!
Sprid detta till alla ni känner, på jobbet,gymmet,hemma.
Kontakta även media, ni som har trådar att dra i där.
Vi är många som känner ännu fler.


Putte
Hjälp behövs för att organisera det hela också. Skicka ett meddelande till mig om du tycker att detta är en bra grej och kan tänka dig att hjälpa till.
Post Reply